mandag 6. februar 2012

Kragejakke og sokker


Da var Kragejakken til Maria ferdig, og jeg har fått sydd i knapper og det hele. Gjorde noen endringer i mønsteret, og strikket den lenger enn det stod i oppskriften. Syns det er fint når den går litt nedenfor rompa.
Strikket også hette istedet for krage, noe jeg også syns ble kjempefint!
Av ufrivillige endringer, så strikket jeg av gammel vane bråtet 1r, 1vr, istedet for 2r, og 2vr, og oppdaga ikke dette før jeg skulle begynne på ermene. Litt kjedelig, for det blir ikke like pent, men det gikk da fint likevel.



Jakka er strikket i dobbel Sandnes Mini Alpakka, som er litt tykkere enn det ville blitt om jeg hadde brukt originalgarn, men det var absolutt et godt valg for det resultatet jeg ville ha. Den er myyyk, litt tung, og veldig varm og god. I skrivende stund er det -30 grader ute, så denne kommer å absolutt godt med.
Maria elsker jakken, og da er lykken komplett :)


Jeg har også strikka et par sokker til Ravn. En liten utfordring ettersom jeg vanligvis liker å strikke på 4, istedet for 5 strømpepinner. Men oppskriften som jeg fant på Garnstudio var super, og jeg fikk fort flyten med alle pinnene. Det tok to kvelder å få sokkene ferdig, så det var et veldig overkommelig og greit prosjekt. Litt små ble de, men brukandes.
Garnet er Regia, noe som var pyton å strikke med, men gir et jevnt, godt, og slitesterkt resultat.




Silje

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar