fredag 26. september 2014

Heads up!

Heisann alle sammen.

I dag ble jeg gjort oppmerksom på at strikkebutikken To Hæsptre i Malm over tid har distribuert mønsteret til Blekkspruthalsen/Octocowl for 10 kr per mønster, uten mitt samtykke.
Dette syns jeg selvsagt er svært ugreit, ettersom det er en grunn til at jeg valgte å la dette mønsteret ligge tilgjengelig helt gratis. I samtale med butikken er tieren forsvart med kostnader for utskrift, men de fleste som har kopiert/skrevet ut noe hos butikk/bibliotek/kopisjappe vet at de satsene ligger på 2-3 kr per ark.

Nå er ikke jeg interessert i å henge ut denne butikken på noe ufin måte, eller ta dette videre, men jeg er oppriktig lei meg på vegne av alle som har kjøpt mønsteret der. Jeg vil derfor be om at dersom flere oppdager dette, eller andre av mine mønster distribuert i butikk, gratis eller for penger, så vil jeg gjerne vite det. Jeg har nemlig ikke avtale med noen butikker per i dag.

Dersom noen skulle ønske å videredistribuere mine mønster gjennom sin butikk, så er det bare å ta kontakt. Jeg er ikke vanskelig, og man kan fint komme frem til en avtale som er rettferdig for begge parter, og kundene.


1 kommentar:

  1. Bestilte en strikkeoppskrift for ca tre uker siden. Ingenting kommer, Har skrevet flere mailer for å forehøre meg, ingen tilbakemelding. Har spurt om de kan kontakte meg, ingen gjør det. Synd jeg betalte ved bestilling

    SvarSlett