tirsdag 14. februar 2012

Typisk typisk....

Det fine med å ha et godt lager av restegarn er at man stort sett bestandig vil ha garn til småprosjekter når man trenger det. Som votter, sokker, luer, og slike ting.

Det dumme er at om du sjanser på å ha nok til et større prosjekt, og det viser seg at du ikke har det, så kan det være fryktelig vanskelig å få tak i mer.

Jeg har strikket en nydelig liten Kragejakke til datteren til søskenbarnet mitt, og skulle i dag bli ferdig med en tilhørende Kvardagskjole. Noen cm igjen, og jeg går tom for garn. Ikke noe problem, tenker jeg, og drar til husfliden for å kjøpe et nøste til. Og der viser det seg at de er tom for den fargen....
Ingen krise, de sender inn ny bestilling til DSA i morgen, men likevel... Jeg hadde så lyst til å kunne sende både kjolen og jakken avgårde i posten i løpet av denne uka, ettersom den lille jenta har bursdag på mandag, og det skulle være gave. I stedet blir det bare jakka, og så får jeg heller ettersende kjolen når den er ferdig.
Sånn er det bare!
Jakka skal få knapper på i morgen, og da skal jeg få tatt et fint bilde, og lagt ut her.

Jeg fikk om ikke annet kjøpt garn til sjalet jeg skal strikke til min mormor. Det ble det nye Dreamline Sky fra DSA i en nydelig gammelrosa farge.
Har lagt opp og begynt på en noe moderert utgave av Clothilde. Strikker det ute Gull Wing mønsteret, og er spent på resultatet :)




Silje

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar