onsdag 19. desember 2012

19.Desember - Etter den søte kløe....

.... Kommer den sure svie. 
Jeg holder jo egentlig på med en Dorthe-genser, men jeg har stadig måttet legge den bort til fordel for enkelte juegaver som måtte strikkes. Samt lua som jeg strikket til Maria i går. 
Mulig det har gått litt stress i det, og at jeg har vært for uforsiktig, for nå sitter jeg nemlig her med en kjip begynnende senebetennelse i høyre håndledd. 
Æsj!

Har hevet innpå en Voltaren, og dropper strikkinga i dag i hvertfal.
Hvis ikke det holder med dagens planlagte ikea-tur, og møtet jeg skal på i dag, så klarer jeg nok å finne noe alternativt håndarbeid i kveld :)


Dagens Tips:

Har du tenkt over hva du skal sette som forsett for det nye året?
Mange dropper å sette seg slike forsett, fordi de har feilet så mange ganger før.

Vel, i lys av nyere forskning så er det BRA å feile!!
Og grunnen til det er en av de eldste og mest logiske man kan tenke seg. 
For da har man nemlig PRØVD!
I min utdannelse nå fokuseres det enormt mye på det å slippe seg løs, og tørre å kaste seg ut i ting. På den måten blir det kanskje mye knall og fall, rent metaforisk sett, for man vil bestandig møte på hinder som gjør at det man prøver på ikke fungerer.
Men man vet aldri dette før man har prøvd!

Så dagens råd er å sette seg ned å tenke gjennom hva man ønsker å strekke seg etter i året som kommer. 
Ikke vær redd for å sikte høyt ;-)

Silje

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar