søndag 15. august 2010

Nøstebarndressen er ferdig :)

Da er den endelig ferdig! Og takk og lov, for nå var jeg rett og slett veldig lei den!

Den trenger ennå en tur i vaskemaskinen, men jeg greide ikke å vente til etterpå med å ta bilder, så her kommer de.


Ikke så lett å få skikkelig fine bilder når ungen ikke kan sitte i ro mer enn max 2 sekunder, hehe.
Så jeg har lagt til video også :D



Deilig å kunne skryte litt igjen ;)

Facts:
Mønster: "Dress i dobbelt 2-trådsgarn" fra boka "Strikk til nøstebarn
Garn: New Zealand Lammeull (holdt dobbelt) i fargene Aqua og Bordeux
Pinner: 3,5 og 4,5
Størrelse: Vidde 12 mndr og lengde 24 mndr


Silje

15 kommentarer:

  1. Kjepefin dress Silje! Likte fargene du har brukt :) Blir sikkert god å ha i høst denne.

    SvarSlett
  2. Flott dress i tøffe farger! Best likte fargesammensetning på nøstebarndress til nå. Og så søt liten video dah:-D

    SvarSlett
  3. Den dressen ble veldig fin! Den er absolutt verdt alt strevet.

    SvarSlett
  4. så fin dress du har strikket! Kjempefine farger! blir nok god å ha utover høsten/vinteren

    SvarSlett
  5. Dressen er kjempe fin!!! Jeg lurte litt på den fargekombinasjonen da jeg hørte om den første gang, og så dem sammen på noe jeg hadde selv, men jeg er veldig positivt overasket over hvor fine de ble sammen i dressen. Skikkelig flott!! :-)

    SvarSlett
  6. fiiiine lille A :) Så stor hun har blitt - herremin ! :) Og igjen: Nydelig dress !

    SvarSlett
  7. Tuuusen takk for rørende kommentarer og skryt. Ja, fargene er kjempefine, og den er veldig unisex. Jeg har brukt de to fargene mye sammen i andre materialer, og er veldig glad i kombinasjonen.

    SvarSlett
  8. Flott dress, og nydelig modell ;)

    SvarSlett
  9. Finfin dress, har ikke sett den i striper før, og det gjorde seg veldig! Kjempeskjønn modell og:)

    SvarSlett
  10. Ble kjempefin jo ;)

    Tåler garnet vaskemaskin altså? Jeg har ikke turd å prøve, så min ligger fremdeles uvasket...... ;)

    SvarSlett
  11. Tusen takk.

    Ja garnet tåler fint en mild ullvask i maskin. I hvertfal i min maskin. Jeg vasket den på kortvask nå og da sentrifugerer den ikke, så jeg klemte ut resten av vannet selv og nå ligger den til tørk på badegulvet :)

    SvarSlett
  12. Så fin dressen din ble. Artig at vi blogger den på samme dag. :)
    Ser at du også valgte striper. Fine farger. :)

    SvarSlett
  13. Ennå en herlig dress, fant frem hit gjennom pinnepenn si blogg :) Er så deilig med heldresser til sånne små og striper er så koselig!

    SvarSlett
  14. Så flott dress i flotte fargar. Og ein herleg krabat inni den. ;)

    SvarSlett
  15. Nydelig jente!
    Flott dress også da :D

    SvarSlett