søndag 16. desember 2012

14.Desember - Tut og Kjør


I dag var det endelig tid for mannen og huset yngstesnuppe å komme hjem, takk og lov! Har virkelig savna dem denne uka, og gleda meg til dem skulle komme hjem. 
Det ble litt stress da vi skulle kjøre herfra, men jeg blir bestandig litt stolt når jeg kjører steder jeg ikke har kjørt før, og på "store" motorveier osv. 

Men FY som folk kjører i blandt!!  Jeg blir helt satt ut, jeg. Og at de virkelig tør, på dette føret. At folk selv er uforsiktige med seg og sitt er èn ting... Men tenker aldri disse menneskene over at de også setter andres liv og helse i fare ved å være villmann i traffikken? 

Så dette er dagens oppfordring til dere alle:

KJØR FORSIKTIG!!
Det er vinter, det er mørkt, det er glatt. Og det er ofte mye fler biler på veiene nå, og til andre tidspunkt. 
Så vær hensynsfull og taktsom. 



Dagens tips:

Sjokoladekjeksbiter

Disse sprø bitene er så gode at du burde sette hengelås på boksen!

200 g hakket lys sjokolade
2 ss lys sirup
185 g smør
2 ss fløte
250 g hakket søt kjeks (jeg bruker Sætre kjeks)
200 g mandelflak
1,5 dl kokos

Glasur:
150 g melke sjokolade
15 g smør



Kle en form (ca. 19x29 cm) med bakepapir. Smør det.

Bland sammen sjokolade, sirup, smør og fløte i en stor kjele.Rør til alt er smeltet. Skal ikke koke.
Ha i kjeks, mandler og kokos. Trykk massen ut i formen.Smelt sjokoladen og smøret og hel over.
Sett kaldt og del opp i små firkanter. 

Velbekomme ;)





Silje

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar