søndag 16. desember 2012

13.Desember - Luciadagen

I dag er det Lucia, men stort med feiring har det ikke blitt i denne heimen. Jeg våkna nemlig med feber i dag tidlig, og følte meg som overkjørt av et tog. 
Men slikt får ikke hjelpe når man er gressenke, og man må opp å få ungene på skolen. 

Med en god porsjon viljestyrke, og en god porsjon paracet, gikk det tålelig greit. Fikk satt meg i sofaen etterpå, og nøsta opp til 6 julekuler. De er nå vaska og tova, og driver og tumler rundt i tørketromlen. Gleder meg til å pynte dem!


Dagens Tips:

Dagens tips handler ikke om håndarbeid og hobby. Det handler snarere om å ta vare på seg selv nå i julestria, og ikke la seg drukne i alt som må gjøres. Det krever sin mann/kvinne å rekke om alt, og selv om man finner mye glede i disse ekstra gjøremålene, så er det ikke fritt for at man kjenner at det røyner på i blandt!

Så pass på innimellom, å legge deg på sofaen med bena høyt. Det er lov å lukke øynene, og bare slumre i vei. Det er lov å ligge og dyppe pepperkaker i kaffe, og lese litt.
Det er lov å ta vare på seg selv.


(Selv sovnet jeg midt i bloggingen her... ;) )


Silje

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar