onsdag 12. desember 2012

12.Desember - Pynte Lys


Ja, i dag syns jeg selv at jeg har vært riktig så flink! Til tross for at formen ikke er helt på topp, og det er fryktelig kaldt ute, så har jeg faktisk fått utrettet en god del. 

Jeg har nemlig strikket en lykt, pakket inn julegaver, handlet og vasket klær. 
Og så har jeg pyntet min egne kubbelys!



Er ganske høy på mestringsfølelse selv om dette ikke egentlig er noe vanskelig. Det er derimot noe jeg syns de fleste burde prøve. 
Man trenger bare:

Et litt bredt kubbelys
Bakepapir
Noen pene servietter
Strykejern/krølltang/noe annet skikkelig varmt

Klipp til servietten og del den så du står igjen med det helt ytterste laget med print på. Legg det helt glatt mot lyset (ingen luftbobler under) legg bakepapir over, og stryk lett over. Stearinen vil smelte sammen med servietten, og tadaaa! Veldig enkelt, veldig pent!

Er veldig koselig å ha selv, men også veldig fint å gi i gave. 


Her er eksempel på en hjemmelaget gaveeske. Selve esken har jeg kjøpt på Søstrene grene for en billig penge, likeledes med silkepapiret jeg har lagt i bunn her. 
Oppi har jeg puttet en hjemmelaget julelykt, et kubbelys med julemotiv, samt 4 telys med eple/kanel-lukt til å ha i lykta. 
En rask, men gjennomtenkt gave,  med hjemmelaget preg.

Dette var altså dagens tips ;)




Silje

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar