onsdag 16. mai 2012

Verdens beste sokker!

Noen vil kanskje syns det er rart å blogge et par tilsynelatende vanlige sokker. 
Men jeg må bare skryte av dette sokkemønsteret, for jeg synes det er absolutt genialt! Ikke bare finnes det i størrelser fra de helt små, og opp til store voksne manneføtter, men de sitter så godt på foten at det neste er vittig!



Fabel er et beint ut nydelig sokkegarn, og har seilt opp som soleklar favoritt på den fronten. Nydelige farger, og godt å strikke med. Og disse sokkene, på pinne 2, 5... Nydelig! Myke, komfortable, og like anvendelig som "vanlig" sokk, så vel som den typiske ullsokk. 



Det at ribben fortsetter nedover hælkappen, og frem til hælfeling starter gjør at sokken sitter som støpt på foten, og ikke sklir noen veier.



Silje

2 kommentarer:

  1. Takk for tipset :) Jeg skal i gang med en del sokkestrikking i høst for å ha til julegaver! Har jo en del fabelgarn liggende. Hadde egentlig tenkt å være i gang med det for lenge siden, men du vet alle de fristelsene man snubler over i blant... :) Har faktisk lett etter en oppskrift jeg liker. Så sånn sett var det jo nå flaks at jeg faktisk har utsatt noe.. haha... Det er fort gjort at jeg utsetter en ting eller to altså.

    SvarSlett
  2. Sjalet nar bare helt nydelig. Bare mønstren hadde hvert på Norsk. Du er flink til å strikke :)))))

    SvarSlett