lørdag 15. mai 2010

På leting

En ting jeg virkelig har lett etter enstund nå er en god selvherdende leire. Jeg vet det finnes, men jeg har hørt rykter om at den ikke er så god å forme, og da blir jeg selvsagt litt skeptisk. Jeg skulle helst hatt ekte leire, men jeg har dersverre ikke tilgang på en ovn hvor det jeg lager kan stå lenge nok.
Jeg har nemlig fryktelig lyst til å lage flere skulpturer, og animerte dyr, slik som denne Giraffen jeg laget i plastelina i sin tid.


Å forme på denne måten er utrolig stimulerende, syns jeg. Du trenger få andre verktøy enn dine egne hender, og man kan nærmest holde på i det uendelige, til man er 100% fornøyd.

Om det er noen som vet om en passende leire som stivner og som er god å jobbe med, så blir jeg glad for tips!

Silje

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar