fredag 26. februar 2010

Det er en smurf i oss alle!!

"Pappa, kan jeg få høre på magen din?"

Vår kjære sønn på 4 år stirrer interessert på magen til sin far der han ligger på sofaen, lett henfallende til det vi her i heimen kaller "barne-tv-narkolepsi".

"Hvorfor det?" svarer pappaen, lettere forvirra.

"Fordi jeg vil høre på Smurfen vel!"

"Smurfen?"

Jeg som sitter i stolen ved siden av spisser ørene, for her merker jeg at det er verd å følge med.

" Ja, for du vet vel at du har en smurf i magen? Det sier dem på musikken min i hvertfal. Det er Smurf i oss ALLE pappa!!"

Gutten vet tilsynelatende hva han snakker om. Her er det blodig alvor.

" Jaha" svarer far. "Hva gjør den inni magen min da??"

"Den holder hjertet ditt i gang vel! Den gjør så at det banker i vei. Du må ikke slippe den ut, pappa, da dør du."

" Ja da får jeg passe ekstra godt på da!"

" Puh, ja det var jammen godt!!"


1 kommentar: