søndag 1. september 2013

Litt av en strikkeuke....

Det er søndag, og jeg har hatt en rolig dag. Det er utrolig hvor mye mer man setter pris på helgene når man har ukedagene fulle av jobb eller studier. Årets først skoleuke for meg er unnagjort, og jeg kan med hånda på hjertet si at det var godt å være tilbake! 

På ettermiddagene og kveldene har jeg strikket som normalt. Men hodet har nok ikke vært helt med, for når jeg plutselig satt her med 3 prosjekter hvor det hadde gått galt... Da måtte jeg bare kaste inn håndkleet. Det var riktignok ikke store feilene, men jeg må være såpass ærlig å si at jeg ikke orker å bruke av den lille strikketida jeg har i hverdagene til å drive å rekke opp! Derfor ble den jobben utsatt til helga. Som regel er det jo dumt å utsette de tinga som er kjipe, men i dette tilfellet var det topp! Et lite raid i går, og plutselig sitter man med flere prosjekter som er ferdige samtidig. Og det er jo litt gøy. 




En av de nevnte prosjektene er denne halsen her, som er en del av et sett jeg har drevet og designet i det siste. Settet er inspirert av britisk retro - te - cottage - stil, og jeg føler jeg har fanget stilen godt. Jeg har dog vært ekstremt i tvil om mønsteret hadde livets rett, men etter gode tilbakemeldinger, så har jeg bestemt meg for å publisere det.
Settet er komplett med hals, pulsvanter, og pannebånd.
Damestørrelse. 




Her er enda et prosjekt som måtte rekkes opp og fikses på. Dette mønsteret er komplett med lue og votter, og vil også bli publisert snarlig. 
Damestørrelse dette også.

Videre fikk jeg festet trådene og blokket ut to Lacy A kjoler til. 

Rock Chick



Og Retro

Videre jobbes det med e-boken, med mål om å få publisert den før månedsskiftet. Jeg gleder meg enormt til å kunne skrive mer om det konseptet, og ikke minst til å gjøre den tilgjengelig for dere. 

Sist, men ikke minst kan jeg berette at vinneren av GIVE-AWAY'en ble trukket i går, og lyst ut på facebookgruppa. Gaven går avgårde i posten i løpet av uka, og jeg vil publisere bilde av overraskelsen her inne så snart vinneren har mottatt og pakket opp. 
Ellers ville jo hele overraskelsen bli ødelagt, ikke sant? ;-)




Silje

3 kommentarer:

  1. Den øverste halsen var utrolig fin! Så flink du er :)

    SvarSlett
  2. Så flotte halser, særlig likte jeg nummer to.
    Det er så godt å bli ferdig med ting for da kan man med god samvittighet starte på noe nytt.

    SvarSlett
  3. Jeg liker veldig godt halser med den fasongen, og disse to var nydelige. Flotte kjoler også. Du er flink! :)

    SvarSlett