mandag 8. juli 2013

Og det strikkes... Mer sjal, og litt Marius.


Det går unna for tida. Veldig unna.... Dette sjalet heter Woodland Spring, og jeg har strikket det i tynn alpakka fra drops. 
Det er ikke et garn jeg vanligvis bruker så mye til sjal, for jeg syns liksom ikke mønsteret kommer frem på samme måte som med et garn som er mindre loddent... Men dette var suksess! 





Det ble fantastisk mykt og vakkert! Mønsteret var veldig enkelt, og absolutt et jeg vil anbefale til begynnende blondestrikkere. 

Jeg begynte så på enda et sjal, men så måtte jeg ha en liten pause. Og siden jeg er så superlei av garnet jeg har liggende i hylla mi, OG har null plass til nytt, så fant jeg ut at jeg måtte bruke opp litt. Så da ble det litt gavestrikk. 

Jeg hadde jo ikke trodd jeg skulle strikke noe Marius på mange år nå. Jeg har vært så lei av å se dette mønsteret over alt at det toppet seg litt. Samtidig så er det jo pent, og det er et flott og enkelt mønster å strikke. Så her har jeg strikket en selekjole i Drops Lima, str ett år. 
Og så holder jeg på med en til i samme garn, men andre farger, str 4 år. Mulig det blir en til før jeg gir meg, da har jeg de gavene jeg trenger. 

Etter det blir det vel noen nye design igjen, tenker jeg :)




Silje

6 kommentarer:

  1. Det sjalet var utroolig lekkert! *legger til i favoritter*.
    Og så søt mariuskjole! :-D

    SvarSlett
  2. Det var virkelig et flott sjal!! Marius er jo alltid en vinner :-)

    SvarSlett
  3. Jeg har også vært / er lei av mariusmønsteret, men denne kjolen ble kjempesøt :)
    VELDIG fint sjal også!
    Fortsatt GO KREATIV SOMMER :)

    SvarSlett
  4. Skal si det går unna med strikkingen hos deg. Nydeligt sjal og veldig fin selekjole. Fin uke til deg :-)

    SvarSlett
  5. Kjempefint sjal :-) Liker fargene du har brukt på Marius-mønstret!

    SvarSlett
  6. Så fint sjal, og Marius det er deg det:)

    SvarSlett