lørdag 19. januar 2013

Snart ferdig!

Ja, da er det ikke lenge til Dorthegenserne er ferdige. Det har tatt sin tid, og jeg skal ikke påstå jeg er uten dårlig samvittighet for dem som skal ha dem. Men men, jeg blir ferdig med siste arm på den store i dag, og så er det bare å montere, og få det avgårde i posten. 

Her viser Alva Emilie frem den lille. Jeg syns den ble riktig så søt, egentlig. Den ble fryktelig trang i halsåpningen når jeg fulgte oppskrifta, så jeg heklet den litt kreativt sammen øverst, og plasserer en knapp på hver side av halsen.


Den ble strikket i Alpakka og Vivaldi fra drops, 48 m på pinne 6. 

Jeg måtte også, i all hast, strikke meg en lue her om dagen. 


Den ble så som så, men den virker hvertfal. 

Etter Dorthene, og VM-genseren til Maria blir det nok mye restegarnsstrikk fremover. Mye småstrikk og gavestrikk for å destashe litt, og gjøre plass til litt mer fornuftige garninnkjøp i fremtida ;)



Silje

1 kommentar:

  1. Veldig fin Dorthegenser på en veldig søt modell. Dette blir en flott gave.
    Jeg holder også på med restegarnstrikking og det er faktisk blitt litt moro etterhvert.

    Ha en fin uke.

    SvarSlett