søndag 2. desember 2012

2. Desember - Første søndag i Advent


Første søndag i advent, og mange bruker denne dagen til å pynte til jul. 
Mange tenner det første lyset og bruker dagen til avslapning og julefred, mens andre ser sitt snitt til å bruke fridagen til julevask og pynting. 

Uansett hva man bruker dagen til så er nedtellingen til julaften igang på ordentlig nå. 
Den første av 4 søndager er overstått, og det er bare 3 igjen. 

Jeg har brukt dagen til å synge på julekonsert sammen med klassen min, og det var vanvittig koselig!! Utrolig godt oppmøte og publikum, og nydelige og flinke medelever. Jeg kan altså gå til sengs i kveld, både stolt, lykkelig, og lettet. 


Dagens tips:

Har du sett de flott lyslyktoppskriftene her på bloggen?
Har du tenkt på at lyktene kan ha flere enn èn funksjon?

Tar du vare på lokket er lyktene nemlig ypperlig som ekstra innpakning til en liten gave. Avhengig av størrelsen på glasset du bruker, kan det f eks brukes som krukker til hjemmelaget krydder, julegodter, eller kanskje hjemmelagede perler og annet småplukk? 
Selv har jeg gitt bort flere par pulsvanter i slike glass. 
2 gaver i 1, rett og slett!!


Silje

1 kommentar:

  1. Hei!
    For en fantastisk ide! Jeg har klar fem lyslykter, nå skal de få dobbel funksjon. Så herlig at det finnest mennesker med ubegrenset fantasi. Jeg er "flink" til å kopiere, men har problemer med å komme opp med noe nytt selv. Takk!

    SvarSlett