tirsdag 11. desember 2012

10.Desember - Juleferie

I dag har jeg vært på skolen og fått min første evaluering. 
Og nå er det 100% juleferie for min del. 

Planene er ikke så mange, egentlig. Mannen og yngstejenta reiste til Kirkenes en tur denne uka, så nå er det bare meg og de to eldste frem til fredag. Det er litt foreldremøter og slikt, og en julekonsert med teatergruppa til eldstejenta, og ellers tenker jeg at det blir en blanding av husarbeid og juleverksted. 
Det skorter hvertfal ikke på idèer :)



Dagens tips:

Lurer du på hva du skal gjøre med restegarnet ditt?
Vel, du kan jo for eksempel lage julekuler av det? 

Pass på at garnet kan toves, før du prøver deg på dette!
Nøst garnet til en ball, putt den i en gammel nylonstrømpe, og sleng den i vaskemaskina. Glem skånsom ullvask, her er det bare å kjøre på med 60 grader, og vanlig vaskepulver. 
Tov gjerne flere kuler samtidig. HVis ikke kan det være greit å hive inni noen håndduker o.l, slik at strømpekulene får noe å jobbe mot.



Når maskina er ferdig tar du kulene ut og a) legger dem til tørk, eller b) hiver dem i tørketrommelen. 


Når de tova kulene er tørre er det bare å gå igang å dekorere. Du kan beholde dem som de er, nålefilte på dem, sy perler på osv. 
Igjen er det kun din egen fatasi som setter grenser!


Disse er fine som pynt på treet, i vinduet, eller som pynt på julegavene (se luke 9).
De er også kjempefine å lage sammen med barna :)



Silje

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar