søndag 10. juni 2012

Gavestrikk

Nå er huset solgt!!
Alt vi kan pakke tidlig er alt pakka, og huset er rent og pent. Vel, litt rot er der jo, men ikke mer enn at det ville ta oss 5 minutter å rydde alt. Det er grenser for hvor mye rot det kan bli når majoriteten av alle eiendeler er pakket bort. 

Og hva skal man NÅ gjøre? Jeg ble rett og slett litt tafatt og forvirra etter visning og salg. Alt man tenker at man vil gjøre når man ikke KAN gjøre det, er liksom ikke så viktig lenger. Så det tok litt tid før jeg "landa" litt, og greide å ta pinnene fatt. Etter det gikk det litt bedre. 

Men håde til noe komplisert har jeg ikke, så det blir mye smått gavestrikk. Og det er så koselig med noe som går litt fort, og samtidig blir veldig pent. 


Først ble de et par til med pulsvanter, i dobbel Arwetta. Disse var litt kjipe å strikke denne gangen, ikke fullt så gøy som med det andre garnet. Men jeg har rikti garn på lur til neste par :)


Alva fikk seg bestefartrøye i lilla Tynn Alpakka fra DSA. Kjedelig strikk, men utrolig herlig resultat. Knappene er fra Snella og Petronella og de staver Ekte Rampe Jente. Som jo sant er ;-) 


Og to nye pannebånd ble det. De er så utrolig artige å strikke!!! De kan jo dekoreres akkurat som man vil, bare kreativiteten som setter grenser. Ble veldig fornøyd med bladet og Marihøna, og så inspirert at jeg nå holder på med en matchende genser til det. 
Bladet er strikket for frihånd, uten mønster. Skal nok få laget en oppskrift på det etter hvert, dersom noen er interessert i det. 

Begge pannebåndene er strikka i Drops Nepal, det lilla i str 2-3 år, og det grå i str 1-2 år. 

Genseren jeg nå holder på med er også i Drops Nepal, og det går jo så utrolig fort å strikke en genser i str 2 år. Starta i går kveld, og har alt strikka ferdig bolen, samt et halvt erme. Ikke noe spesielt mønster, og det gjør det jo bare ekstra spennende :-)

Ønsker alle en flott søndag!!


Silje

1 kommentar:

  1. Gratulerer med solgt hus :) Syns du rekker å lage kjempfine ting under flytting, hussalg og diverse jeg :) Jeg er enig med deg når det gjelder den bestefartrøya! Den er urkjedelig å strikke, men den er bare så utrolig søt. Det grå pannebåndet ditt var utrolig fint pyntet! Ble helt betatt jeg :)

    SvarSlett