søndag 18. mars 2012

Søndagskos

Søndag ettermiddag, og tid for kaffe. Har hatt en fantastisk middag i dag, og er stappmett. Det var mannens tur i vår verson av " 4 Stjerners middag", og han diska opp med fantastiske retter ingen av oss hadde smakt før.

Forrett: Hvalcarpacchio med Ruccola og Parmesan



Hovedrett: Marinert indrefilet med grønnsaker og Hasselbackpoteter



Dessert: Flambert banan med Sitronkrem

Og det var så godt!! Han er bra flink!!
Nå driver jeg og lurer på hva jeg skal diske opp med neste søndag. Familierunden er riktignok over, men jeg legger ikke under en stol at dette var kjempeartig, og at det var ekstra stas med slike flotte søndagsmiddager.

***********************

Forrige helg var jeg på besøk i min mor i Asker, og det var utrooolig koselig. Jeg reiste ned torsdagen, og fredagen gikk med til litt shopping og slikt. Lørdagen var en fantastisk spennende dag!!
Den begynte med at jeg hadde audition på teaterakademiet jeg har søkt på. Det er vanskelig å si om jeg syns det var artig eller ikke, for der og da var jeg så nervøs at alle tanker og slikt stod stille. Men jeg kom meg igjennom prosessen, og nå er det bare å sette seg ned og forvente det værste og håpe på det beste. Svaret skal komme innen utgangen av neste uke.
Da jeg var ferdig på Audition ble jeg henta, og vi var på kafè på grünerløkka og drakk kaffe. Derretter dro vi på utstilling av bildene til fotografen Knut Bry. Min stefars firma hadde sponset ham og trykket opp bildene ham på plexiglass med en av de store maskinene de selger. Det var utrolig flott!!

Deretter var det litt sightseeing i oslo gjennom bilruta, før vi dro til Asker og spiste Tapas. Kjempekos!
Ettermiddagen gikk med til avslapning, før vi spiste sushi og drakk hvitvin til middag. Helt fantastisk godt, det var så ferskt at risen ikke engang hadde rukket å bli kald.

Resten av helga var like flott, og jeg dro hjem igjen mandags morgen lykkelig og glad etter helgas høykulturelle opplevelser :)

*******************

På reisen strikket jeg et par tova votter, og et par sokker. Oppskriften til vottene lå til gratis nedlasting hos Sandnesgarn.no, og den var helt super. Strikket dem i Finull fra Rauma på pinne 4, og det gikk kjemperaskt. Tovet og dekorerte dem da jeg kom hjem.


Veldig fornøyd med resultatet :) Det blir fort nok flere av disse.

Nå holder jeg på med kragen på Kragejakka til Ravn. Syns den blir kjempefin, og gleder meg sånn til å se ham i den. Han prøvde den i går kveld før jeg var ferdig med raglanfellinga, og den ser heldigvis ut til å passe. Den er i str 8 år, men jeg strikker ganske fast, så jeg var litt usikker. Neste gang jeg strikker den i dette garnet tror jeg jeg skal gå opp en pinnestørrelse.



Når jeg er ferdig med denne jakka skal jeg starte på et sjal i Rauma Puno, og jeg kløøøør etter å gå igang. Det garnet er fantastisk å strikke med, det går fort, og resultatet blir nydelig. Det skal være en del av en gave som jeg må få sendt i slutten av måneden. Gleder meg til å høre hva mottager synes. Fargene er melert blå, og lys grå metallic.



Silje

4 kommentarer:

  1. Så spennende med en egen privat "4-stjerners middag", og det høres ut som du var riktig heldig i dag. :-)

    SvarSlett
  2. Så genialt med 4 stjerners middag hjemme.
    De vottene du strikker bare dødsfine, har du oppskrift?

    SvarSlett
    Svar
    1. De ligger på Sandnesgarn.no. Gratis nedlasting :)

      Slett
  3. Så utrolig fine votter. har strikket etter samme oppskrift men bare til menn. og har aldri tenkt på å dekorere dem. Men det var jo kjempefint! Er det lov å spørre hvordan du gjør det?

    SvarSlett