onsdag 11. mai 2011

Hvem er du?

Hvem er du som planter frø i brystet mitt?
Som så vokser seg til slyngende planter i kroppen min

Som tvinner seg rundt tunga mi og tvinger meg til stillhet
Som snor seg rundt halsen min så hver lyd kveles
Som slynger seg i mellomgulvet mitt, til en stor klump

Blader som svetter vann bak øynene mine
Røtter som graver seg ned i anklene mine, og holder meg fast

Hvem er du som gror et nytt hjerte i brystet mitt?
Som dyrker en ny tilværelse i kroppen min
Som vanner min fertile jord med ord og tanker

Rødt hjerte som banker

Alt trekkes innover
Og jeg ser verden med tåkeblikk
Du gir meg nuppete hud
Frysninger

Hvem er du?

Hvem er du som trer over min terskel?
Og svetter i varmen fra mitt nærvær
Som kjøler deg med mine fuktige tårer

Hvem er du som gjør meg så blind?
At jeg ikke ser hvem du er, helt plutselig....



Silje

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar