søndag 28. november 2010

Trolldeig og advent

Det er lenge siden jeg har blogget noe annet enn dikt, og det har sine grunner. Nå er vi imidlertid på slutten av året igjen, helt sånn plutselig, og i dag har jeg tatt frem jula!!



Jeg har hengt opp nye fine julegardiner, og satt frem finfin julepynt.


Tenker ta en tur på Kid og handle julepledd og juleputer til sofaen også, sånn etter hvert.



Av samme grunn som at det er blitt blogget lite, så er det også særdeles få som får hjemmelagede julegave i år:(
Det er trist, men slik er det bare. De få som får er ofte innom bloggen her, så jeg kan desverre ikke legge ut noe om de gavene før ETTER jul. Men da håper jeg på å lage et massivt skryteinnlegg, hehe. Nei til jantelov ;)

I dag åpner jeg også ny kategori i bloggen her. Vi laga nemlig TROLLDEIG i dag, for første gang her i huset, og det var SÅ gøy. Jeg er stygt redd for at dette blir ei ny dille... Har mye igjen så kanskje jeg blir å lage noe i morgen også.
Her er noen bilder av det jeg laga, som nå står i ovnen og steker seg :)


Ut å kjøpe maling og klarlakk en av dagene, så tror jeg disse kan bli riktig så fine. Noen er ment som veggpynt og noen av de små skal få bli kjøleskapmagneter.
Gøygøygøy :)


OPPSKRIFT PÅ TROLLDEIG

1 del salt
2 deler hvetemel
1 del vann
1 ss olje





Silje

3 kommentarer:

  1. Hehe, stilig. Trolldeig har jeg ikke laget siden jeg var liten, men husker at det var ganske så kjekt å holde på med. ;) Kanskje dette hadde vert noe for guttungen.....

    SvarSlett
  2. Så masse flotte figurer dokker har lagd ;o) Leeenge siden det har vært nå trolldeig her i huset og, men kjempeartig e d å holde på med!!
    Flotte og stemningsskapende bilda av julepynta hus Silje ;o)

    SvarSlett
  3. Så kjekt å se litt mer liv her igjen. ;-)
    Her i huset måtte adventslysestaken vente til i dag, den gamle funket ikke, så eg måtte kjøpe ny.
    Sist jeg laget trolldeig fikk jeg ikke stekt den skikkelig, var fin utenpå, men rå inni. Så jeg har ikke turt å prøve igjen.
    Håper dere ikke fryser for mye der oppe i nord, her er det iskaldt. :-)

    SvarSlett