søndag 29. november 2009

Mammas sjal er ferdig.

Det har lagt en stund med noen cm igjen å strikke. Aner ikke hvorfor, for det var en smal sak å få det ferdig. Selv trådfestingen gikk fort og smertefritt, tross at det er noe jeg virkelig ikke liker, hehe.

Sjalet ble deilig og mykt. Tungt og akkurat passe varmt, tror jeg, perfekt å slenge rundt halsen, og så henger det fint. Jeg håper og tror mamma blir glad for gaven sin!




Jeg har også strikket tommelen og sydd ferdig den første votten i parret som Mari skal få til jul. Jeg håper de passer. Jeg har store hender, såå jeg strikket dem bittelitt for korte til min hånd. Men så strikket jeg tommelen lang nok til min hånd, uten å tenke meg om. Jeg har nemlig veldig lange tomler, hehehe. Enten det, eller så har Sigurd veldig korte.... La oss håpe, for gavens skyld, at det siste er tilfellet.


Susanne's lue begynner å nærme seg ferdig den også. Deilig! Jeg håper den blir like fin på som den første. Og at Susanne vil like den, og bruke den. Mamma sier at hun har ett sjal i samme garn og farge så det vil jo bli ypperlig!


I dag er det forøvrig første søndag i advent, og vi har tent første lyset i den hjemmelaga adventstaken. Den ble ganske fin, om jeg så må si det selv. Ikke overdådig, men bra for å være førstegangsprosjekt. Litt gøy med hjemmelaga også, syns jeg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar