søndag 25. oktober 2009

En fantastisk idè!!

Noen ganger blir man noe i overkant kreativ, og det å komme seg fra tenkeboksen og over i noe mer praktisk utfoldende kan være ekstremt vanskelig.

Lenge har jeg lett etter en artig, flott men OVERKOMMELIG gaveidè som jeg kan bruke på flere personer. Og så kom jeg på det BRILLIANTE idèen om å lage hjemmelagede spa-pakker til damene i familien :)

Pakkene består av to hjemmestrikkede vaskekluter i bomull + en hjemmelaget såpe.

Klutene kan lages på mange måter. Strikkes i enkel vrangbord, i perlestrikk, sjakkruter osv. Pakkene kan ha fargetema, slik at for eksempel den ene kluten er i flere lillatoner, mens den andre er ensfarget lilla.
Slik kan man lage med alle regnbuens farger, og pakken vil virke ekstra lekker og gjennomført.

Til såpene har jeg bestillt hvit såpemasse fra Panduro.


Jeg vurderte lenge å kjøpe såpefarge også, men fant til slutt ut at ettersom jeg ville at såpen ikke bare skulle matche alle fargene på klutene, men også duften dem får, så var det best å safe med hvit.

Jeg kjøpte duft med Appelsin/Kanel, og med Vanilje.

Til slutt fant jeg ut at det ville være morsomt å stemple såpene, for å gi dem "det lille ekstra". De hadde flere stempelsett hos Panduro, men jeg gikk for disse.



Gleder meg UTROLIG mye til å gå i gang!!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar