torsdag 23. februar 2012

Kjole og sokker

Endelig har jeg fått tatt bilder av Alva's kjole, som jeg strikket i Januar en gang.
Det er Kvardagskjolen fra Nøstebarn, strikker i brun, turkis, og lysblå NZ lammeull. Kjempeskjønn kjole, men litt liten. Må nok strikke den litt større neste gang, ja. Alva ble litt fornærma siden det var "feil" farger, men kjole er kjole, hehe.


Jeg har også strikket sokker til henne i Zauberball Crazy. Utrolig kult garn, altså!!! Den første sokk nr 2 gjorde jeg desverre en feil på, så jeg måtte strikke en ny en. Hell i uhell så ble fargene veldig like på paret, og jeg er kjempefornøyd. Brukte et enkelt mønster fra Garnstudio, som jeg er veldig fornøyd med. Er ikke så dreven på sokkestrikking enda, men jeg syns virkelig det kommer seg. Drømmen er å ta fatt på sånne lekre sokker med masse mønster en gang ;)


Nå har jeg endelig fått tak i et nytt nøste mørk lilla Mirasol, så jeg får strikka ferdig kjolen jeg skulle gi bort i gave. Det er planen i dag. Da har jeg bare to ting, Nøstebarntunikaen til meg selv, og sjalet til mormor, igjen på pinnene, og kan med god samvittighet begynne på et prosjekt til, hehe.
Liker å kunne variere litt mellom prosjektene, og så lenge man får alt ferdig til slutt, så er alt bare vellstand :)

Silje

4 kommentarer:

  1. Så nydelig kjole du har strikket og flotte sokker også.

    SvarSlett
  2. Har du sett da :) For en nydelig kjole på en utrolig søt jente :) Sokkene ga meg skikkelig vårstemning... Ønsker den hjertelig velkommen kjenner jeg :)

    SvarSlett
  3. Vakker kjole på vakker jente og VIRKELIG HÆRLIG FARGE på det sokkegarnet:)

    SvarSlett
  4. Takk, Brit. Ja, det sokkegarnet er rett og slett knallfint. Kan bli litt problemer med de lange fargeintervallene når sokkene er så små, men ellers så er det rett og slett bare nydelig!

    SvarSlett