søndag 27. juni 2010

Det er sommer, det er sol, og det er søndag...

Vel, èn og en halv ut av tre er vel ikke altfor ille. Eller?
Visst er det søndag, men det er slettes ikke sol, og om det er sommer er jeg heller ikke så sikker på. Slik været har vært i det siste, så kjenner jeg rett og slett at det begynner å bli nok.Jeg tåler litt regnvær eller at lufta beveger litt på seg, men nå er det regelrett kaldt ute! Vi er straks i Juli, og ute regner det sidelengs, og gradestokken viser 9 grader. Brrrr!

Jeg må applaudere guttene mine, som trosser været og som har vært ute store deler av gårsdagen og dagen i dag, og satt opp trampoline. Ved et uhell kjøpte vi den aller største som var, og slikt er det vanskelig å finne egnet sted til. Men nå er den oppe, i vater, og med sine 3,9 m i diameter så er det mer enn nok plass og hoppe på for små glade hoppekropper.


Mor befinner seg for det meste inne, med strikkeriene sine. Det går litt sakte for tida ettersom min stadig mer modige og selskapssyke baby trenger oppmerksomhet. Føler det er lenge siden jeg har fullført et prosjekt, men det kan være pga et sjal som jeg strikket halvferdig før en feil oppstod og jeg måtte kaste det. Kjedelig!


Jeg er nå i gang med et annet sjal da, Little Colonnade, og jeg gleder meg til det er ferdig. Strikker i det nyyyydelige eksklusive silke/kashmirgarnet mitt, og dette blir en sann fryd å bruke!Garnet er svindyrt, men det går mange meter på hespet, og det er perfekt til et lite sjal f.eks.


Garnet kan kjøpes hos Melissa, her. Hun sender raskt avgårde og er kjempegrei å svarer på de spørsmål man måtte ha.



Jeg har også bestillt litt mer håndmalt garn, og planlagt hva jeg skal strikke fremover. Hva jeg vil strikke tør jeg ikke si enda, da jinxes det, og jeg ender enten opp med masse feil, eller så går magien ut av det og jeg gidder ikke strikke det likevel. Men jeg viser mer enn gjerne frem garnet, som jeg kjøpte her.

Ha en nyyyyyyyyyyyyydelig Søndag!

Silje

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar