tirsdag 25. mai 2010

I dag har jeg jobbet i hagen

Ja i dag føler jeg meg riktig så flink! Jeg har nemlig greid å luke resten av hele det store bedet, og et stooort trillebårlass med rask ble trillet bort.
Jeg hååååper jeg greide å tynne ut litt også, for det trengtes virkelig. Men hele grunnen der er full av røtter, så det er aldri helt godt å si hva som kommer opp hvor.

Før:

Etter:


Jeg syns det er vanskeligere å stelle i hagen enn hva jeg trodde det skulle være når vi kjøpte huset. Det gror virkelig alle veier og det er vanskelig å "temme". I dag sitter jeg og lurer på om bedet skulle hatt litt ny jord i år, men hvordan ser man det, liksom? Jeg syns den som er der virker veldig tørr og næringsløs, og veldig sandete, men jeg vet virkelig ikke.
Ikke vet jeg hva plantene og buskene heter heller, bare at de er kjempefine, hehe. Det er jo ikke så ille det, da.



Her står de tre flotteste syrintrærne i gata :)
Når vi flytta inn her for to år siden var de helt nedtynget med blomster. De var helt fantastiske! I fjor var det desverre ikke mye blomster på dem... Men det var det ikke på de andre syrinene i gata heller, så det var nok generellt et dårlig år.
Jeg håper på mer farger i år :D


Bærbuskene har også fått seg en real klipp i år. "Gå laus med saksa som om det var din værste fiende!!" var ekspertvurderinga til min grønnfingrede svigerinne etter en befaring i fjor. Jeg fikk det ikke skikkelig til da, med svær gravidmage og det hele, men i år derimot....




I år har dissestativet flyttet ned i hagen ved siden av dukkestua. Og her skal der gjøres ting. Det skal komme både trapp, platt og sandkasse her nede. Og vi skal få hengt opp babydissa til Alva Emilie :)

Det er akkurat begynt å grøne her, og det er finfine betingelser for tida, med masse sol OG masse regn. Jeg tror nok kanskje jeg får den frodige sommeren jeg håper på i år.

Silje

1 kommentar:

  1. Kor mye du har fått gjort i hagen Silje ;o) Æ har såvidt starta på nån av bedan..... Flott med dissestativet ved dukkestua ;o)

    SvarSlett