onsdag 14. april 2010

Selbuvotten


Da kom endelig den etterlengtede boka i posten. Og jeg ble så glaaaaad!!

Og så ble jeg skuffa!

Etter å ha bladd igjennom boka flere ganger, så kan jeg egentlig ikke si annet. Jeg syns den er ytterst mangelfull rett og slett, og det mangler mange mønstere. Av de mønsterene som er der later det til å være i overkant mange hanskemodeller, mens det uansett votter eller hansker bare er èn størrelse per design.

Det står også at boka er illustrert med fargebilder, noe som stemmer på en prikk. Men når samtlige votte/hanskepar er strikket i sort og hvitt garn, så blir rett og slett ikke helhetsinntrykket så fargerikt likevel.

Nei... Dette var trist!


4 kommentarer:

  1. Å så kjedelig, håper du får glede av den uansett =)

    SvarSlett
  2. Vi har boken her, og det er da mange fargebilder i den. Siden de har rekonstruert en del av mønstrene kan kanskje det ha noe med str på vottene å gjøre har jeg funnet ut. I tidligere tider brukte de jo ofte tynnere garn og pinner enn vi gjør nå. Men jeg er likevel enig i at det burde vært flere størrelser å velge i. Ikke alle har like små hender!!
    Håper du likevel får glede av boken. ;-)

    SvarSlett
  3. Jeg har bestemt meg for å sende boka tilbake. Den er rett og slett for dyr til at jeg kan ha den uten å bruke den.

    Jeg var heldig i dag da. I posten kom der nemlig brev fra min mormor, og med brevet var der flust med oppskrifter på fine selbuvotter! Bukkehornsmønster, flere forskjellige stjernemønster, jenter-og-gutter-mønster. Alle de fine motivene som jeg husker min mormor strikket til meg da jeg var liten. Det ligger litt hverdagsmagi i sånt :)

    Du har forresten rett ang fargebildene, strikkepia ;) Noen var rød og hvite også ;)

    SvarSlett
  4. Min mor kjøpte boken i romjulen fordi hun hadde gaver å bytte og fikk den til redusert pris. Hun var skeptisk til å kjøpe den da den kom når hun så på den. ;-)
    Ha en fin helg

    SvarSlett