søndag 18. april 2010

I påvente av ny Layout til bloggen her.

Jeg har bestillt ny layout til Bloggen, og jeg gleder meg som en unge til å få den opp! Endelig skal Gavemakeriet få det RIKTIGE utseendet.
Det kommer til å bli herlig.



I dag har jeg organisert litt i Garn og strikkeutstyr. Jeg kjøpte meg en ny og større kurv på Jysk i går, etter nok en påpakning fra mannen min. Kan ikke SKJØNNE at han ikke liker garnstumper på klærne, nøster og sakser og diverse på bordet, og strikkepinner stikkende opp mellom sofaputene! Gjør du?
Nei, spøk til side! Jeg har MYE stæsj, og det må jevnlig organiseres. Nå som minstemann er mer mobil også, så kan ikke noe stå åpent på gulvet heller.
Jeg har derfor en stor og en medium kurv med lokk stående i kroken bak sofaryggen. Den største er nå forbeholdt garn, og den mellomste er til pågående prosjekt. Det er egentlig skittentøyskurver, men de fungerer likevel kjempefint. De er dekorative i flettet siv og de er foret med linstoff, hvilket er et must slik at garnet ikke flises opp på det.

Det eneste aberet med dem er at de er smale og dype, noe som gjøre det vanskelig å vite hva man har nederst. Det har jeg løst ved å legge inn alt jeg har av garn i profilen min på Ravelry! Det er virkelig genialt, der kan jeg legge ved bilde av garnet (jeg har bare kopiert fra fargekart på nettet) garntype, nr, dyelot, hvor mange nøster osv osv. Ravelry har allerede de aller fleste garntyper og produsenter i sitt kartotek og finner raskt frem til alle data om garnet du skal legge inn, slik at du slipper å gjøre alt det selv.

Jeg må virkelig komme med enda en anbefaling om å registrere seg der inne. Det er virkelig himmelen for oss strikkere. Man kan søke seg frem i tusenvis av både gratisoppskrifter og kjøpeoppskrifter. Man kan se på hva andre har laget, man kan diskutere og få gode råd og svar på de spørsmål man måtte ha. Man kan legge inn oversikt over hvilke pinner og heklekroker man har, og hvor mange, lage lister av hva man har lyst til å strikke på sikt.
Nei den siden er virkelig fullt ut inspirerende!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar