mandag 1. februar 2010

Mor hekler Grisedachs

Så var det heklingen da. Jeg lovte jeg skulle komme tilbake og fortelle mer om den boka jeg kjøpte, og hvordan det går.
Og joda, det går det!
Etter en rask innføring i de mest basic måtene å hekle på, så blir det enklere og enklere å følge oppskriftene i boka.

Det meste har vært enkleøvingsprosjekter som blomster og rosetter.


Her er det første jeg heklet, kronologisk fra toppen og ned. Det kommer seg gradvis, og ikke minst er det urtolig gøy!

Nå hekles det "Grisedachs", ett morsomt lekedyr fra boka. Har heklet kroppen, som nå skal syes sammen, og så har jeg hodet og andre ekstremiteter igjen, hehe.



Selve boka er jeg veldig fornøyd med. Nå vet ikke jeg hvordan hekleoppskrifter ser ut andre steder, men jeg opplever at de er veldig lettfattelige i denne boka. Allsidigheten er super, og jeg eeeelsker at det er så mye inni der som egner seg som gaver.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar