torsdag 24. desember 2009

God Jul alle sammen!

Da var julaften endelig her, og de fleste av osskan senke skuldrene og la den gode stemningen fylle en sliten kropp og sjel.
Det er nok flere enn meg som har hatt hendene fulle denne sesongen, og jeg håper alle får en fantastisk jul!!

Selv står jeg i skrivende stund på kjøkkenet og holder øye med krempiskingen i kjøkkenmaskinen, mens pinnekjøttet damper på komfyren. Alva sover søtt, og de tre andre sitter i stua og ser på tv. Selv blir jeg nostalgisk og lengtende, men samtidig veldig tilfreds med tilværelsen på denne tiden.

Jeg tenker på de i verden som aldri får feire jul, som ikke eier mat og klær, og som ikke har det noe godt i livene sine. Jeg tenker på vårt lille fadderbarn i Mexico, og håper at vårt bidrag til henne gjør at hun har en fin jul. Og jeg tenker oppi det hele at man skal jammen være ydmyk og takknemlig for det man har her.

Jeg er takknemlig for den friske og fine familien jeg har. For at jeg har fått det privilegiet å sette tre fine barn til verden, og at jeg har muligheten til å tilby dem alt dem trenger for å ha det godt.
Jeg er takknemlig for mine venner og bekjentskap, som krydrer hverdagen min, og som lar meg ta del i dems.
Jeg er takknemlig for muligheten til å utvikle de evnene jeg har, og for all støtte jeg får.

Tusen takk!

Og i det jeg nå skal vende multene inn i kremen, så skal jeg ikke underdrive stoltheten jeg kjenner i magen.
For om Nissen finnes eller ikke, så er det hvertfall ikke tvil om at han har en haug med gode hjelpere i de millioner av foreldre som står på pinne for å lage en flott jul for sine barn.


GOD JUL OG GODT NYTT ÅR!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar