lørdag 5. desember 2009

Èn stk isskrapevott til Jarle

Dette var gøy! Dette er en idè jeg har hatt i hodet siden i fjor jul, men som jeg aldri har kommet til å gjøre noe med. Nemlig hjemmelaget isskrapevott.

Denne var veldig enkel å lage! Jeg la opp med Misti alpakka på rundp. nr 6 og strikket rundt og rundt, rett og slett, til jeg syns den var høy nok. Da felte jeg av. Så sydde jeg inn fra hver side i toppen, men lot det være en liten åpning igjen på midten. Her skal isskrapen stikke ut.

Deretter var det Maskesting. Fytti katta.... Jeg har aldri gjort det før, men det lot liksom ikke til å være så vanskelig. Men med mørkt, tjukkt og fluffy garn ble det ikke så enkelt som det skulle. Men det gikk da på ett vis, og snoopy ble til oppå der.



Veldig greit når man finner slike diagram på nettet :)

Nå ligger votten i maskinen til toving og jeg krysser alt jeg har for at resultatet blir slik jeg vil ha det. Jeg har ikke tovet før heller, så jeg føler meg virkelig vill og vågal i dag, hehe.

Edit:
Da var votten tovet og tørka, og den ble fiiin syns jeg. Motivet ble riktignok presset litt opp i ene hjørnet og sånn, men det kommer vel innunder det som kalles "hjemmelaget touch ;)
Nå gjenstår bare å sette skrapa i.



1 kommentar: