lørdag 26. september 2009

Og første gave var så påbegynt!

Ja da var jeg endelig i gang med årets første julegave. Det tok litt lenger tid å komme i gang enn først antatt, men nå er Alva Emilie 2 uker gammel og det merkes at tida flyr!

Første gaven er til min mamma. Hun fortalte meg at hun ønsket seg ett sjal/skjerf i Babysilk fra DSA, og da syns jeg jammen at hun må få det!

Jeg har lett fram en fin oppskrift på Garnstudio sine sider, og jeg tror dette blir bra. Skjerfet skal egentlig strikkes i ren Alpakka, men desto mer spennende å eksperimentere litt. Resultatet på dette vil nok bli mykere, tyngre og litt større enn originalen.Om dette går fort, så kanskje jeg får strikket lua til også? Det hadde vært litt artig!

Fargen jeg har valgt for prosjektet er skogsgrønn. Delvis fordi jeg alt hadde det liggende, og selvsagt også fordi jeg bestandig har syntes at mammaen min er vakker i grønt.

Jeg skal nok legge ut bilder av prosessen, ja ;)

To be continued.........

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar